top of page
marketiio logo

מדריך: כיצד לבנות תוכן מדהים שיקדם את העסק שלך לשנה שלמה?



להתכונן לבניית תוכן לשנה שלמה, זה נשמע כבד קשה ולבטח מרגישים מוצפים, אולי אתם דוחים ודוחים וכל השנה נמצאים בתוך רכבת הרים של רדיפה אחר פרסום וקידום תוכן לעסק שלכם, ומגיעים לסוף השנה בלי כוחות ואולי פשוט מתייאשים וזונחים את קידום העסק, והנה עברה עוד שנה שלא התכוננתם ולא הכנתם לכם תוכנית מסודרת. אתם מתגלגלים משנה לשנה ומתנהלים בדיוק באותו האופן עד מתי? עד עכשיו הרגע שהחלטתם שדי! מספיק! אתם משנים את צורת ההתנהלות לקראת השנה הקרבה ובאה.


אז כדי לעזור לכם להתחיל את השנה הקרובה בואו נעבור צעד אחר צעד איך לבנות את מערך התוכן לשנה בצורה קלה ונכונה. ולא רק שיעזור לכם בשנה הקרובה, ברגע שתבנו פעם אחת זה ילווה אתכם לכל אורך הזמן כי הנוסחה הזו היא הנוסחה המנצחת!.


תכלס! מה עושים? אנחנו מחלקים את השנה לחודשים וכל חודש - לימים מיוחדים - לעונה - ולצבע החודש - כמה צבעוני נראה התוכן שלכם? ואל תשכחו להקפיד על מילות מפתח Seo והאשטאגים


דבר ראשון שתעשו הוא לבחון את התוכן של השנה הקודמת מאמרים שכתבתם, פוסטים שפרסמתם

סרקו את הקוד להורדה - קובץ לסריקת ערוצים שנה קודמת

בדיגיטל, ניוזלטר ששלחתם לעוקבים. אתם יכולים להיעזר בתבנית קנבה שהכנתי לעצמי. או להוריד 'מגוגל דרייב' או לסרוק בנייד את הברקוד


דבר שני אירועים עסקיים - חשוב שתכניסו את הנתונים כבר עכשיו! אם יש לכם שיתופי פעולה עתידיים, וובינרים, כנסים וכד' הכניסו אותם כבר ללוח השנה שלכם (גם אם הם עדיין לא סגורים סופית) כדי שתוכלו להתחיל להכין את התוכן שאתם זקוקים לו ולהתכונן מראש.

דבר שלישי אתם רוצים לדעת מה העוקבים שלכם רוצים לשמוע מכם? שאלו אותם! באיזה נושא הם צריכים עזרה? מה הם המטרות שלהם לשנה הבאה? איזה סוג תוכן הם אהבו הכי הרבה? אתם לא רק תקבלו טונות של רעיונות ליצירת תוכן, אתם גם תרגישו הרבה יותר ביטחון בתוכן שאתם מפרסמים שהעוקבים שלכם מעוניינים ונהנים ממנו. זה לבטח מה שאני קוראת לו להרוויח מכל הבחינות.

עכשיו אחרי שסרקנו את השנה שעברה אתם כבר יכולים לראות איזה ערוץ עבד לכם הכי טוב ומה העוקבים מעוניינים להמשיך ולראות בתוכן שאתם מעלים לדיגיטל. הגיע הזמן לאפיין המטרות ויעדים אתם יכולים להעזר במדריך החינמי שיצרתי לראש השנה, ולהחליט האם אתם רוצים יותר חשיפה? להגדיל את מס' העוקבים שלכם בערוץ מסוים? ליצור יותר לידים? לייצר יותר מכירות? להגדיל את כמות המנויים בניוזלטר? ככל שתדעו לאיזה כיוון אתם רוצים לנווט את העסק שלכם ככה יהיה לכם יותר קל להתמקד וליצור תוכנית קידום לשנה הקרובה.

אפיינו את קהל היעד שלכם

דעו למי אתם פונים, הנה כמה שאלות שיעזרו לכם למקד את קהל היעד: היכן הם גרים? במה הם עובדים? מהם תחומי העניין? (לדוגמא: לא לכתוב 'יוגה', אלה לרדת לנישה יותר ממוקדת ולדייק איזה סוג יוגה כגון 'שיבננדה יוגה'), בני כמה הם? מה הרוב - גברים? נשים? ככל שתדעו עליהם יותר ככה תכתבו תוכן יותר מתאים לאנשים שמעוניינים בתוכן שלכם. והכי חשוב... איזה בעיה אתם יכולים לעזור לפתור? איזה צורך אתם יכולים לעוזר להם למלא? איך השרות / המוצר שלכם יכול לעזור להם לפתור את הבעיה?

ברגע שיש לכם את הכל ברור ואתם יודעים את המטרות, היעדים, הערוצים שאתם רוצים לפרסם זה הזמן להתחיל לתכנן תוכן.

חשוב לזכור שהרשתות החבריות והקידום בהם זה לא משהו קבוע שלא ניתן לשינוי, לאורך כל השנה תמשיכו ותבחנו את השעות, והפוסטים האהובים על העוקבים שלכם, מה שעובד תתנו פוש ודחפו קדימה שוב ושוב לאורך השנה. ומה שעובד פחות הזניחו והשאירו להזדמנות אחרת.

לפני שתתחילו להיערך הרשו לעצמכם ליצור את השנה הכי טובה שאתם יכולים לדמיין בעזרת תמונות, בוויז'ואל והשתמשו בלוח החזון לשנה הקרובה שהכנתי עבור עצמי, אתם באמת תופתעו עד כמה זה עובד!

לאיזה סוג אתם שייכים? יצירת תוכן בדיגיטל ו/או כתיבה בדף -ועפרון?


מה עדיף עליכם ? יצירת תוכן בדיגיטל או כתיבה בדף ועפרון?



בואו נתחיל לעבוד! בתור צעד ראשון אתם צריכים להחליט אם אתם הולכים על לוח / פלאנר שנתי בדיגיטל לדוגמא: Google Sheets - Excel.

אם אתם בעלי בלוג ממליצה בחום על ניהול הפרסום והתוכן שלכם במערכת Milanote לקריאה על יתרונות וחסרונות של המערכת תוכלו לקרוא מה שכתבתי בבלוג של יערה אופיר

מעדיפים לוח - פלאנר ממותג ומעוצב שניתן להדפיס כמה פעמים שאתם רוצים ולעבוד על דף ונייר יש הרבה אופציות של רכישת פלאנר מעוצבים או להכין אחד בעצמכם בקנבה

אם "לא שמעתם עדיין על קנבה" ואתם לא רוצים להישאר מאחור זה הזמן להתחיל!



הכניסו ללוח השנה הקרובה את כל התאריכים השנתיים כגון: חגים ואירועים קבועים (במיוחד אם קהל היעד שלכם הוא בחו"ל, תתמקדו בהתאם למיקום ולחגים של קהל היעד - זאת בדיוק אחת הסיבות שאנחנו ממפים את קהל היעד לפני תחילת העבודה).

הכניסו את כל אירועים העסקיים שאתם מתכננים לשנה הקרובה

בתאריכים הנ"ל חשוב להעלות תוכן מתאים ולעשות 'מסיבה' סביב התאריך ולחבר את החגיגה למוצר / שירות שאנחנו רוצים לקדם.

ימים מיוחדים - רשמו בכלי שבחרתם (בדיגיטל / בדף ועט) את הימים המיוחדים של השנה שאתם יכולים לקשר לעסק שלכם, מהם ימים מיוחדים אתם שואלים? אלו ימי חגיגה לנושא ספציפי אחד ביום אחד בשנה לדוגמא: ב - 1 בינואר יש את 'יום הבלאדי מרי' אם אתם עסק בר, או משווק, ספק של משקאות חריפים זהו היום המתאים עבורכם לחגוג אותו, 'יום הכושר הבינלאומי' אם העסק שלכם קשור לכושר, מכון כושר, לבוש לכושר אסור לכם להתעלם מהיום הזה :) וכך הלאה לאורך כל חודשי השנה - את הרשימה לימים המיוחדים תוכלו למצוא באתרים הבאים: ימים מיוחדים לפי חודשים; תאריכים מיוחדים ועוד...

על מה כותבים - ברור שיש לחבר בין התוכן לבין העסק שלכם אבל הנה כמה דוגמאות שיכולות להתאים לכל עסק: סיפור העסק שלכם, טיפים, מדריכים לשימוש במוצר, מדריכים לקידום העסק, הכירו מי אני (תוכן אישי שלכם), מה אמרו עלי/עלינו (ביקורות של לקוחות), מה עוד לא שמעתם עלי/עלינו (נושאים חדשים אישיים), האני מאמין של העסק (ערכים ועקרונות שאתם שומרים בעסק), תשובות לשאלות על העסק שלכם (שאלות שעינינו את העוקבים שנה לפני - או שתמציאו שאלות מעניינות לגבי העסק) ועוד...

והכי חשוב… להקפיד על מילות המפתח (Seo) של העסק שלכם בתוכן שאתם מעלים לרשת, ולעטוף את התוכן עם האשטאגים מתאימים לעסק ולנישה שלכם.

באיזה וויז'ואל להשתמש - וויז'ואל הוא סוג תוכן שכדאי להשקיע בו מחשבה שניה, וויז'ואל הוא סיפור בפני עצמו בכל פעם שאנחנו כותבים תוכן לקידום ופרסום אנחנו מחזקים את התוכן בוויז'ואל אם זה ע"י תמונות מסטוקים, גרפיקה ותבניות מוכנות לפרסום.


כל חודש התחושה והצבע שלו

ינואר - זה חודש של התחלות, תחילת השנה, חורף, שתיה חמה, כירבוליות, צבע: לבן, תכלת

פברואר - שיא החורף, שתיה של תה, מרק חם, סוודר חם, מעילים כובעים וכפפות, חודש אהבה וולנטין, רומנטיקה צבע: אדום דובדבן, וורוד

מרץ - ניצני האביב, כלניות, נורית, הימים נעשים בהירים וארוכים יותר, פורים צבע: ירוק ברקת, סגול

אפריל - אביב הגיע פסח בא, הכל פורח וצבעוני, זמן לשינויים ניעור החורף, ניקיונות וריענון הבית וסביבת העסק צבע: צהוב חיוור, ירוק דשא

מאי - חודש של מנוחה שלווה, חזרה לשגרת העבודה לאחר פסח, התמקדות והתכווננות יצירת מוצרים חדשים והכנות לחצי השנה הבאה צבע: קרם, לילך

יוני - מתחילים להתכונן לקיץ חם ולוהט, ימים מתארכים, מסיבות סוף שנת הלימודים, חג השבועות בפתח צבע: צהוב - כתום, פנינה

יולי - החודש הראשון של החופש הגדול, ים, טיולים, בגדים נוחים, מאכלים מקוררים גלידה, זה הזמן לתוכן אישי סיפור חיים והנאה צבע: קורל, צהוב

אוגוסט - שיא הקיץ, החום מעיק ומכניס אותנו פנימה למזגנים או בנחלים, במים והים, הכנות לתחילת שנה, אסטרטגיה לשנה הבאה, הכנות לחגים שמגיעים בספטמבר צבע: אדום שרוף, כתום

ספטמבר - התחלות חדשות, ראש השנה, התחלות חדשות במסגרות, לוחות שנה, כרטיסי ברכה, מתוקים וירוקים צבע: חלודה, כחול בהיר

אוקטובר - תקופת החגים שלא הסתיימה עדיין, יצירה עצמית וצמיחה, הימים מתחילים להתקצר

צבע: חום-ערמוני, אינדיגו

נובמבר - סתיו כבר איתנו, עלים הופכים להיות צהובים חומים בהירים ונושרים מהעצים, הימים מתקצרים והחושך מקדים מתחיל התכנסות שמובילה אותנו לחורף צבע: חום, זהב, ברונזה

דצמבר - תחילת החורף, התקררות וגשם, סוף שנה, סגירת מעגלים, סיכומים שנתיים בעסק מה עבד ומה לא עבד, התכנסות פנימה והתחזקות לקראת השנה החדש שמתקרבת צבע: ירוק יער, אדום כהה, בורדו

מקווה שהצלחתי לפזר את הענן והמסתוריות בבניית תוכן לשנה מראש וגם להביא לכם כלים שיעזרו לקצר ולעזור לכם בהליך ולעשות את הכל יותר קל. והכי חשוב... לעקוב כל השנה אחר התוכן מה עובד ומה עובד פחות טוב, ולשנות בהתאם!


אהבתם את התוכן? יש עוד כמותו...





Comments


"כשעושים דברים שיגרתיים, בדרך לא שגרתית - תסקרנו את העולם" נרשמת בהצלחה!

פוסט זה עשוי להכיל קישורי שותפים. כלומר, אני מקבלת עמלה אם רוכשים דרך הקישורים שלי, ללא עלות לכם. קראו את הגילוי המלא כאן.

bottom of page