האם חייבים להיות בפייסבוק על מנת להצליח ?(או בכל רשת חברתית אחרת) אם אומר לכם שהתשובה היא לא! בטח תופתעו הרי שמעתם כבר את הביטוי "אם אתם לא בפייסבוק, אתם לא קיימים" האמת שהביטוי הזה אומרים על כל ערוץ וערוץ אז מה עושים, חיים בתוך המדיה הדיגיטלית? נכנסים ללופ של מרוץ ונכנסים למלכודת העכברים בלי יכולת לצאת?
בתור התחלה בואו נבחן איזה ערוצי שיווק קיימים לרשותכם
ערוצי שיווק מחוץ לדיגיטל
הסביבה הקרובה שלכם הוא ערוץ השיווק הראשון שלכם וקרקע פורייה לפירגון ומערך תמיכה להתחיל את השיווק - כל מי שמכיר אתכם ורואה את הדרך שאתם עוברים הגדילה וההתמקצעות שלכם לאורך זמן - שתפו, ספרו שהקרובים אליכם יבינו את המקצוע שלכם, תתנסו עליהם ותהיו פתוחים להארות והערות מהאנשים הקרובים לכם - הם קרקע פורייה לגדילה
זוכרים? את השיווק מפה לאוזן - המלצות מאנשים שעבדו אתכם, זה הערוץ הראשון שיש לשים אליו לב כל לקוח מרוצה מביא עוד לקוחות
שיווק בפליירים - ברור שזה קיים וזה עובד, במיוחד בעסקים פיזיים, תודיעו לסביבה שאתם פה! שימו להם פליירים בתאי דואר - לא כולם חיים ברשת אפילו שלעיתים זה נראה ככה - לא פעם אני פוגשת אנשים שלא רק לא חיים ברשת - הם בכלל לא מודעים לקיומו ועדיין לא מבינים על מה מדברים איתם, נכון שזה דור הולך ונעלם אבל אל תפספסו לקוחות בגלל האמונה "שכולם חיים ברשת"
ערוצי שיווק בדיגיטל - ערוצי המדיה החברתית
איפה אפשר לשווק באינטרנט? ישנה חלוקה מאוד ברורה ברשת שלא כולם מודעים לה - למי שייך הערוץ?
ערוץ עצמאי - שייך לכם, אתם בונים אותו בעצמכם או בעזרת איש מקצוע אתם אחראיים עליו מכל הבחינות, הנראות, התוכן והעדכונים לדוגמא: אתר, בלוג, דף נחיתה
ערוץ מנויים - שייך לכם, אתם בונים את הקשר האישי עם הלקוחות וקהל היעד הערוץ אישי, פרטי אתם יוצרים את התוכן והנראות לדוגמא: ניוזלטר, וואטסאפ, SMS
ערוצים דיגיטליים - כל הערוצים הנוספים שאתם יכולים לעשות בהם שימוש, לא שלכם אתם לא יכולים לשנות בהם את הנראות, מוגבלים בכלים שנתנו לכם על מנת לשווק לדוגמא: פייסבוק, אינסטגרם, פודקאסט, לינקדין, טלגרם, Quora
אז איך בוחרים את הערוץ המתאים לכם?
מה מידת ההתאמה של הערוץ למקצוע שלכם - זאת השאלה שכדאי להתחיל בבדיקת הערוץ הנכון, על מנת לא ללכת לאיבוד ולהיכנס לבלבול טוטאלי - הערוץ שמתאים לכם בנוי מכמה גורמים אחת השאלות שכדאי שתשאלו היא:
מה נכון עבורי? איך השיווק מתאים לי אישית? איפה היצירתיות שלי תבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר?
מה הם הכלים השיווקיים שיאפשרו לכם לעשות את מה שהכי אהוב עליכם איפה תרגישו בנוח להתבטא, לפי הכישורים שלכם - ישנם אנשים שיותר קל להם לכתוב תוכן ולהתבטא בכתב Storytelling, יש אנשים שקל להם להביע את עצמם בקול Podcast - פודקאסט, או להקליט את עצמם בווידאו, להרצות בזום, לדבר בתמונות ולהתבטא בצילום ויז'ואל - Phototelling על החיבור בין ויזואל לטקסט תוכלו לקרוא בהרחבה בבלוג של הצלם עדו לביא. באיזה שפה אתם הולכים להתבטא זאת הבחירה הראשונה לעשות.
השיווק היום פתוח לכולם ואין שפה מיוחדת שאתם לא יכולים ללמוד בכדי לקדם את העסק בערוץ שתחליטו.
לכל ערוץ השפה הייחודית שלו - חיבור בין שפה לערוץ הנכון זה הבסיס לשיווק אפקטיבי
אם הניסיון וחוכמת החיים שלך, המרחב פתוח לפניך ולפני כל גיל. אל תתני לזה לעצור אותך מלהגשים את חלומך.
"אם הניסיון וחוכמת החיים שלך, המרחב פתוח לפניך ולפני כל גיל. אל תתני לזה לעצור אותך מלהגשים את חלומך." זה מה שאמרו לי לפני שהחלטתי להיות עצמאית. ומאז ועד היום אני נושמת וחיה את המדיה הדיגיטלית, לומדת ומתמקצעת כל פעם בערוץ אחר. כשהתחלתי לנפות את הערוצים ולדבר את השפה הנכונה בכל ערוץ, הקידום היה אפקטיבי. כמובן שיש עוד פרמטרים שמעורבים בשיווק העסק בדיגיטל, תוכנית שיווקית מפורטת שכוללת את כל הפרמטרים של העסק, ניתוח והכנת מסר פרסומי, הפצה, מכירות ועוד...
אז בתור התחלה כשאתם מנפים את הערוצים, על מה לשים דגש לאחר שהחלטתם באיזה ערוץ להתחיל לדבר את העסק? הנה כמה טיפים שכיוונו אתכם בכיוון הנכון.
נקודת התחלה ומיפוי ערוץ לפי שפה - נותן לכם הרבה מרחב רגוע לבניית תוכנית עבודה. סידור התוכן בהתאם לשפה שבחרתם ולהתחיל לשווק את העסק.
הכינו את התוכן מראש - לפני שאתם מתחילים להפיץ במדיה הכינו מראש את התוכן בין אם זה ויזואל, תמונות, תוכן כתוב, או וידאו ופרסמו.
פתחתם ערוץ - תכבדו את המבקרים - אם מאוד חשוב לכם להופיע בערוץ מסוים לדוגמא אינסטגר, אבל אתם לא
מתכוונים להעלות תכנים באופן קבוע - רשמו זאת בביו והפנו את הקהל שמגיע לערוץ שאתם כן פעילים ותוכלו להתחבר ולתקשר עם העוקב.
"אתם מכירים את עמוד האינסטגרם שלי? " אני מעלה בהם טיפים על קידום ושיווק, מתמקדת גם בקנבה - Canva באפליקציה מספר אחת ליצירת וויזואל לערוצים הדיגיטליים (גרפיקה / טיפים ).
מיקוד - חשוב לקחת בחשבון את הלו"ז שלכם ודרך החיים עד כמה אתם מוכנים לשקוע ולהשקיע בערוצי המדיה, עדיף שיהיה לכם ערוץ אחד או שניים מושקעים, בהם הקול האמיתי והיצירתיות האותנטית מורגשת ומועברת לקהל שלכם. ולא להתפזר בערוצים שרק יכניס אתכם ללחץ וסטרס בעבודה.
אשמח לשמוע מה יש לכם לומר בנושא שיווק - ערוץ - שפה כאן בתגובות, ובמידה ואתם רוצים לדעת איך עושים את זה, דברו אלי
מוזמנים לשתף את הפוסט, תודה על השיתוף ועל העזרה לעשות את המקום הזה למקום הטוב ביותר בעולם הדיגיטלי.
Comments