top of page
marketiio logo

המדריך ליצירת "מדריך דיגיטלי" - שמביא גם לתוצאות





מה זה בכלל מדריך דיגיטלי? "מדריך חינמי" הוא תיאור או "שם קוד" למה שכולנו מכירים. הכוונה היא לכל תוכן שאנחנו אורזים ומגישים לאנשים ללא תשלום במטרה להעניק ערך לקהילה / עוקבים שלנו ומעבר לזה ליצור חשיפה עבור אנשים חדשים, על מנת להפגיש אותם עם התכנים שלנו שעדיין לא נחשף אלינו. דרך התכנים אנחנו רוצים לספר לו על עצמנו על הידע והמומחיות שלנו ומה יש לנו לתת לו ופותחים פתח להמשך ההתקשרות איתנו והצטרפות לקהילה שלנו, ובהמשך לרכוש את המוצרים שלנו.

" המדריך החינמי מהווה נקודת מפגש ראשונית בין שני הצדדים. "

אריזת הידע שלך במדריך אחד שמושך קהל - מה צריך שיהיה במדריך?


אמנם יש כמה סוגים של מדריכים : מדריכים שעונים של שאלת ה"איך".

  • איך לבחור מלווה עסקי?

  • איך לשלב בין העבודה לבית ולהישאר בחיים.


מדריכים בעלי הנחיות לביצוע פעולה:

  • 4 צעדים להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם

  • הדרך הנכונה לטרגט קהל במודעות ממומנות בפייסבוק.


מדריכים שעונים על השאלה "למה/מה":

למה אנשים לא מגיבים לפוסטים שלי?

למה הילד שלי משתטחת על הרצפה?

מה עלי לדעת לפני שאני פונה למשווק במדיה החברתית.


מדריכים שהם רשימות - שאלות שממקדות את האדם בנושא מסוים על מנת לקבל תשובה. ועוד ועוד...


אולם בכולם העיקרון הוא לענות לשאלה של הלקוח הפוטנציאלי הפשוט, הלקוח שרק מתחיל את דרכו בעולם המקצועי שלכם ומגשש באפילה. לרוב, הוא רוצה לרכוש ידע לפני ההחלטה על הרכישה.

כמו רוב הדברים בעולמנו יש שתי צדדים למטבע: אתם מצד אחד, בעל העסק שרוצה ליצור אינטראקציה ראשונית עם הלקוח הפוטנציאלי, ומצד שני הגולש (הלקוח) שמחפש תשובה לשאלה שלו על מנת להתקדם עוד צעד וללמוד משהו חדש לפני ההחלטה.

בתור התחלה נברר את השאלה למי מתאים ליצור מדריך דיגיטלי חינמי כדי למשוך לקוחות לעסק.

התשובה הפשוטה היא לכל מקצוע ובעל עסק, התשובה המפורטת יותר היא לכל מי שיש לו ידע מקצועי ומוכן לשחרר לעולם ולהיטיב עם האנושות.

כל דבר שאתם משתפים עם העולם זה עוזר. במיוחד, כשהוא מבוסס על ידע וניסיון של אדם בוגר ומשאיר עוד פיסת מידע לדור שיגיע אחריו.

"הידע נועד על מנת לחלוק עם כולם"

אם המקצוע שלכם לדוגמא: סַפָּר שמתמחה בהחלקת שיער ואתם רוצים לקדם את עצמכם ואת המומחיות שלכם, אז מדריך דיגיטלי על בריאות של החלקת שיער, חומרים וכד' הוא המדריך הדיגיטלי בשבילכם. שמות לדוגמא למדריכים דיגיטליים:

  • 5 יתרונות בהחלקה מחומרים טבעיים.

  • מה תרוויחו מהחלקה מחומרים טבעיים.

  • חומרים טבעיים לעומת חומרים כימיים בהחלקת שיער.

דרך נפלאה לקרב את הלקוחות הפוטנציאליים אליכם דרך הנגשה של הנקודות החשובות לכם בהחלקת שיער.


דוגמאות נוספות למדריכים דיגיטליים למקצועות נוספים כגון:

אדריכלית : "איך זוויות קרני השמש משתנים בין חורף לקיץ ומשפיעים על האור בבית".

מורה לבלט: "איך למנוע פציעות בריקוד בלט אצל ילדים".


אם תכינו מדריך דיגיטלי שמדבר על נושא שקרוב אל ליבכם, מניסיון החיים שלכם, זה יקל עליכם את העבודה ויהפוך את התהליך לכייפי יותר. התמקדו באיך הנושא בא לידי ביטוי בחיים של המתעניין ועוזר לו לשפר את חייו, עבודה שלו וכד'.

המטרה במדריך דיגיטלי הוא לתת מידע, טיפים והכוונה בסיסים שעונים על שאלה ספציפית. ככל שתקלעו יותר לשאלה הנשאלת, ככה הסיכוי שיורידו את המדריך ויצרו קשר ראשוני אתכם גדלה.

השתכנעתם שזה כדאי והחלטתם ליצור את המדריך הדיגיטלי הראשון שלכם?


יש כמה נקודות שחשוב לשים עליהם דגש בזמן הכתיבה ובניית המדריך:

עיצוב - בכל סוג של מדריך דיגיטלי חשוב להקפיד על איכות החומרים שאתם משתמשים. אם זה מצגת, השתמשו במצגת מעוצבת ונקיה. כתבו בקצרה והיו ברורים. אם בחרתם בסרטון וידאו הקפידו להצטלם במקום נטרלי בלי יותר מדי רעשים סביב ואנשים שמסיחים את הדעת של הצופה.

שמרו על אסתטיקה עיצובית - אם יש לכם שפה ויזואלית, עליכם לשמור על השפה לכל אורך המדריך. העין מתרגלת לצבעים, לפונטים וללוגו. כל מי שיקרא את המדריך ויתקל במקרה בשפה הוויזואלית שלכם במדיה החברתית, יוכל לזהות אתכם מידית ולהתייחס אליכם כבעלי סמכות וידע בנושא.


אין לכם שפה ויזואלית? זה הזמן ליצור כזה לפני שאתם מתחילים לפזר ידע בעולם אתם יכולים לעשות זאת בפשטות ב- Canva.

תמונות השתמשו בתמונות שלכם מהעבודה. מוצר שיצרתם, מאחורי הקלעים של היצירה. שימו לב במיוחד על איכות התמונה שתהיה טובה. אם אין לכם תמונות אתם יכולים להשתמש בתמונות איכותיות מסטוקים חינמיים.


אם המדריך מדבר על אחוזים או כלכלה, השתמשו בגרפים ויזואליים להמחשת הנושא.

כללי כתיבת מדריך - כל זמן שאתם כותבים את המדריך, תכוונו למטרה הסופית, לשורה התחתונה ולהנעת הפעולה שאתם רוצים להביא את הקורא. זה מתחיל בכותרת שתהיה מדויקת, לנושא. המטרה שלכם שיקראו את המדריך עד סופו ולא יברחו ישר על ההתחלה.

"רדו לעם" - מה זה אומר רדו לעם, אתם כבעלי הידע לעיתים עלולים לשכוח שאנשים לא מכירים את הנושא ברמת הידע שלכם. אתם צריכים לחשוב ולכתוב בפשוטות. תחלקו לנושאים ופסקאות, הוסיפו דוגמאות. לפשט את הדברים שיהיו ברורים וכולם יוכלו להבין אתכם. לתת לקורא מידע בסיסי ובעל ערך עבורו.

למי אתם כותבים - חשבו לפני תחילת הכתיבה מי הם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, למי אתם כותבים, דמיינו את הלקוח עומד מולכם ושואל אתכם שאלות - איך ומה תענו לו?


נהדר. כתבתם, הסרטתם סרטון, בניתם מצגת ועכשיו מה הלאה?

כל מה שתעשו מכאן והלאה תלוי בידע שלכם, בזמן הפנוי והנכונות להשקיע בלמידה של השלבים או לחלופין למסור את העבודות החוצה למישהו מקצועי. תשקיעו בו מהתקציב של העסק ותזכו בשעות פנאי להמשיך בעבודתכם.

יש כמה דרכים שאתם יכולים לחשוף את המדריך ללקוחות פוטנציאליים, אולם קודם כל אתם צריכים לדעת מי הם ואיפה הם נמצאים. אולי כדאי שתקראו לשרלוק הולמס הבלש הידוע ותתנו למישהו לעשות לכם סקר שוק בכדי למקד אתכם היכן נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים, באיזה ערוצי מדיה הם נמצאים, איפה כדאי להשקיע את האנרגיה בשיווק המדריך כדי לזכות לכמה שיותר חשיפה וכתוצאה מזה ללקוחות חדשים לעסק.

  • דרך אחת שבטח כבר שמעתם עליה היא דף נחיתה. על מנת לקבל את הפרטים של המתעניין שתוכלו לשלוח לו מייל כל כמה זמן שתבחרו לעשות זאת דרך מערכת דיוור לשליחת ניוזלטר.

  • מערכת סמוב היא מערכת שיש לה מסלול חינמי - אתם יכולים לבנות דף נחיתה מעוצב מלא ויציב עם טופס הרשמה לפני הורדת המדריך (הרשמה של מתעניין שמשאיר את המייל אצלכם בדף נקרא = ליד = לקוח פוטנציאלי).

  • רב מסר - מערכת דיוור ודרך נוספת לבניית דף נחיתה ההרשמה כרוכה בתשלום חודשי קבוע.

בסמוב ורב מסר ניתן לשדרג למערכות קורסים דיגיטליים

  • בניית דף נחיתה דרך אחסון אתרים של וויקס - Wix יש גם מסלול חינמי שאתם יכולים להשתמש בו על מנת לבנות את דף הנחיתה שלכם לשמור ולאסוף לידים.

  • בניית דף נחיתה דרך אחסון אתרים חינמיים בוורדפרס

בוויקס ובוורדפרס ניתן בהמשך לדף הנחיתה שיצרתם ולבנות אתר שלם שמחובר לדומיין

  • מיילצ'ימפ - מערכת דיוור שכוללת בתוכה גם את האופציה לבנות דפי נחיתה - קיים גם מסלול חינמי

  • חשיפה נוספת שדי מובנית מעליה היא בערוצי המדיה החברתית בקידום אורגני ו/או ממומן , אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, טיקטוק ועוד

  • כותבים מאמר מושקע בבלוג או באתר בדיוק כפי שעשיתי אני פה במאמר הזה ומפיצים באותם הערוצים



שאלות נוספות על הקמת וניהול קבוצות בפייסבוק, תרגישו חופשי לפנות אלי ואשמח לעזור


שתפו על מנת לעשות את המקום הזה למקום הטוב ביותר בעולם הדיגיטלי.


"כשעושים דברים שיגרתיים, בדרך לא שגרתית - תסקרנו את העולם" נרשמת בהצלחה!

פוסט זה עשוי להכיל קישורי שותפים. כלומר, אני מקבלת עמלה אם רוכשים דרך הקישורים שלי, ללא עלות לכם. קראו את הגילוי המלא כאן.

bottom of page