top of page
marketiio logo

רשימת כלים לסריקת מילות מפתח SEO לאתרים בעברית




המפגש הראשון שלי עם אתרים היה לפני כ-17 שנה זה היה לפני עידן הרשתות החברתיות, וורדפרס רק נוצרה וויקס בכלל אל הייתה קיימת, ניגשנו לבנות את e-commerce שמבוסס הכל על בסיס של דטה בייס ועטוף למשתמש בשפת HTML חנות אינטרנטית בין הראשונות בארץ, האמת כשהחנות הזו עלתה לאוויר היא הקדימה את זמנה בהרבה, ולאחר שעלתה לאוויר כבר לא ממש עקבתי אחריה, אבל נודע לי שהיא לא שרדה הרבה זמן, הוצאות ההחזקה של החנות היו גבוהות והרבה מעבר להכנסות. באותם הזמנים אנשים לא היו פתוחים מספיק על מנת לקנות בחנויות וירטואליות


בשנת 2010 הקמתי את האתר הראשון של החברה הפרטית שלנו ג'י.אס.פי מחשבים בע"מ כאן התעמקתי ושקעתי ללמוד מה זה אומר חקר מילות מפתח - Keywords ואיך ליישם אותם באתר, והבאתי את האתר למקומות הראשונים בחיפוש בגוגל מאז ועד היום אם מחפשים בגוגל "הקרנה על שקוף" אנחנו נמצאים בעשיריה הפותחת בגוגל. זהו אחד המוצרים הלוהטים של החברה, מדבקת הקרנה על זכוכית שקופה


היום נראה כאילו הקמת אתר זה פשוט קל ואפשר גם חינמי (כל אחד יכול לבנות אתר / בלוג) כשיש את וורדפרס, וויקס ועוד פלטפורמות מאוד קלות לבניית אתרים. כיום אין כמעט בעלת עסק שאין לה אתר, בלוג ו/או דף נחיתה.


אף על פי שזה מאוד קל היום לבנות אתר, היום יותר חשוב ומוביל הוא התוכן באתר, התוכן הוא המלך! לפי הגולשים שמחפשים תוכן איכותי ומקצועי בתחום, ומבחינת האלגוריתם של גוגל מנוע החיפוש הגדול ביותר שקיים בימינו, על מנת להופיע בין האתרים הראשונים בתוצאת החיפוש בגוגל חשוב ביותר להשקיע את הזמן בחיפוש מילות המפתח לעסק שלך. על מנת לסייע לך באיסוף ובדיקת מילות המפתח - Keywords לתוכן השיווקי שלך, צמצמתי והבאתי רק כמה כלים שניתן להיעזר בהם.

לפני שנתחיל בחיפוש ושימוש הכלים עצמם הנה הסבר קצר על מה זה מילות מפתח - Keywords בכל ואיך זה בא לידי ביטוי בעסק שלך.


חקר מילות מפתח (המונח המקצועי) הוא חלק בלתי נפרד מבניית אסטרטגיה להקמת אתר בלוג ודפי נחיתה

במטרה להגיע למילות מפתח הכי מדויקות למנועי החיפוש Search engine optimization ) SEO) ולהגיע לדירוג הגבוהה ביותר, מה שחוקרים היא המילה עצמה, מילים נרדפות, כמות האנשים שמחפשים את המילה, וסה"כ התוצאה בחיפוש - התחרות על המילה


לאחר שמצאנו את המילים הנכונות שמתאימות לנו לעסק, מחברים את התוכן למילה בכמה שיותר אופציות

לחבר את המילה לנושא האתר / הפוסט בבלוג / הכתוב בדף הנחיתה ככל שהקשר יהיה הדוק יותר ככה תעזור במנועי החיפוש.


עלינו להתמקד שהתחרות תהיה כמה שיותר פחותה, והמילה תהיה ייחודית הסיכויים לבלוט ולהתמקם בתחילת הרשימה מנועי החיפוש עולה.


אם המילה ייחודית ולא מחפשים אתה במנועי החיפוש, הסיכוי שימצאו אותנו יורדת. לכן יש לשמור על איזון בין התחרות לייחודיות במילה.



חשוב להתעמק במילות המפתח - Keywords כמה שיותר כדי להגדיל את הסיכויים ודירוג האתר / בלוג / דף נחיתה גבוהה יותר מהמתחרים



ועכשיו הגענו לכלים שיכולים לשמש אותך בחקר מילות המפתח בחרתי במילה מדיה חברתית + רשתות חברתיות, שתי מילים נרדפות ומאוד שימושיות בחיפושים בימינו.. באיזה מילה כדאי להשתמש?

הכלי הראשון לשימוש הוא גוגל כמובן - הוא מנוע החיפוש הגדול שיש ובהתאם לתשובה שלו תוכלי להתכוונן על איכות המילה שבחרת לעסק שלך, ע"י ההשלמה האוטומטית של גוגל אפשר לקבל מלא רעיונות למחקר מילות מפתח



בנוסף בסוף הדף הראשון בגוגל יש את Searches related to רשתות חברתיות

בתוך מערכת הפרסום של גוגל אפשר למצוא את הכלי Keyword Planner ובו לעשות מחקר מילות מפתח ובו רעיונות איזה מילים לבחור עבור האתר / בלוג / דף נחיתה שלך

*. כדי להשתמש בכלי של גוגל צריך להיות לכם חשבון מודעות (ads) פעיל בגוגל







כלי נוסף הוא גוגל טרנדס שמראה לי באופן גרפי את ההשוואה בין המילים לפי הגרף הזה החיפוש אחר "רשתות חברתיות" (אדום) הוא עולה על החיפוש אחר "מדיה חברתית (כחול) ונותן לנו את האופציה לראות מה הכוונה של האנשים בחיפוש ומה הם מחפשים מבין 50,000 חיפושים כל שניה ו 3.5 ביליון חיפושים כל יום. בין 15-20% הם חיפושים חדשים כל יום

הסרטון הבא מסביר על השימוש ב-Google Trends:

כלים למחקר מיתות חיפוש שטובים גם לשיווק שותפים בבלוגים ו/או העסק שלכם בנוי על מכירות מוצרים באמזון, איביי ועוד.


כלי מועיל מאוד למחקר מילות מפתח נותן תוצאות לפי מנועי החיפוש וברשתות כמו ויקיפדיה, אמזון, ואיביי הוא Sloovle





עוד כלי מעולה למחקר מילות מפתח במנועי החיפוש וחנויות אונליין , אמזון, איביי יוטיוב ועוד Keyword Tool IO אל תשכחו לעבור לעברית


Keyword Tool - Free חיפוש מילות מפתח בחינם

כדי להיעזר במחקר מילות מפתח בעברית ובישראל יש את האתר UberSuggest עובד כמו גוגל אך הוא חינמי ולא דורש הרשמה , נותן נתונים לעומק גם בהקשר למדיה הדיגיטלית ומספר השיתופים שהיו למילה


NEILPATEL כלי חינמי לבדיקת מילות מפתח

כלים למחקר מילות חיפוש שטובים גם לשיווק שותפים בבלוגים ו/או העסק שלכם בנוי על מכירות מוצרים באמזון, איביי ועוד.


מעבר לכלים כדאי לעשות מחקר מתחרים


איך עושים מחקר מתחרים ברשת - מתחילים בחיפוש המוצר - שירות - שלכם בגוגל ובודקים מי הם הראשונים שעלו ברשימה, זאת נקודת התחלה מעולה לדעת מי הם המתחרים הישירים שלכם, בחרו אתר לדוגמא כנסו אליו ובצעו חקירה - מה בודקים?


באיזה מילים משתמשים באתר

מה נמצא בתפריט העליון

איזה מילים בולטות בתוכן האתר

באיזה כותרות משתשמשים

וע"י מחקר תוכלו להבין איך הם הגיעו לעמוד הראשון בחיפוש בגוגל


המחקר מתמקד באיזה מילים אנשים מחפשים, ובעזרת כלי החיפוש נותנים לנו הצעות נוספות למילות מפתח וכמה אנשים חיפשו את מילת המפתח בממוצע לתקופה מסויימת


ככל שאנשים מחפשים "חיפוש ארוך" יותר ככה התוצאה באתרים בגוגל תהייה יותר קטנה אומנם, אבל הרבה יותר ממקודת

תכתבו את המילה שאתם רוצים לדעת כמה מחפשים אותה כל חודש, בהתאם לזה יתנו לכם הצעות נוספות למילות מפתח 


לסיכום

את המילים שאתם מוצאים מתאימים לעסק רשמו בטבלה בוורד, או באקסל כמו בדוגמא לטבלה לחנות קרמיקה באקסל ויהיה יותר קל להשתמש בהם בפוסטים ובמאמרים באתר


אם יש משהו שאתם יכולים להוסיף למאמר כדי לעזור לעוד עסקים כמו שלך אשמח שתרשמו בתגובות

מכירים כלים נוספים / חדשים שלא רשומים במאמר אני אשמח שתרשמו בתגובות. ואוסיף למאמר לינקים נוספים

תודה לך על השיתוף ועל העזרה לעשות את המקום הזה למקום הטוב ביותר בעולם הדיגיטלי.

Comments


"כשעושים דברים שיגרתיים, בדרך לא שגרתית - תסקרנו את העולם" נרשמת בהצלחה!

פוסט זה עשוי להכיל קישורי שותפים. כלומר, אני מקבלת עמלה אם רוכשים דרך הקישורים שלי, ללא עלות לכם. קראו את הגילוי המלא כאן.

bottom of page