top of page
marketiio logo

מדריך להקמת קבוצה בפייסבוק - להפוך לקהילה משגשגת





קבוצות בפייסבוק, הם כבר מזמן לא רק קבוצות, היום הם הדבר הכי חם בפייסבוק! ומשמשות למגוון מטרות, בין אם זה למתג את עצמכם כמומחים במקצוע ולבנות סביבכם קהילה שתספקו תוכן איכותי, שיתוף של מידע ועזרה. הקהילה והחברים בה מתכנסים יחד סביב נושא משותף במטרה ללמוד, ללמד ולהעשיר את הידע התמיכה והחברות הנרקמת בין החברים בקהילה.


אז איך לפתוח קבוצה בפייסבוק ולהפוך אותה לקהילה משגשגת? צעד אחר צעד מה אתם צריכים לשים לב לפני שהחברים בכלל יודעים על הקהילה

איך ליצור קבוצה בפייסבוק

שם הקבוצה - לשם שאת קובעים כדאי שתהיה שייכות ברורה לקבוצה שאתם פותחים, כשאנשים

שם הקהילה שיהיה קליט ומובן - נושא ויתרון מרכזי קצר
בחירת פרטיות הקבוצה

נתקלים בקבוצה או שפייסבוק מציג קבוצות בפיד שכדאי להם להצטרף, אחד הפרמטרים הוא שם הקבוצה, מי החברים בקבוצה, חברים משותפים.

(תמיד תחשבו במעגלי אדווה כזה קשור לחברים משותפים, מעגלים הולכים ומתרחבים הלאה והלאה). עוד פרמטרים בהמשך הטקסט. אולי לא תקלעו בפעם הראשונה לשם הקבוצה אז רק תדעו שאפשר תמיד לשנות את השם בעתיד, אל תתנו לזה לעצור בעדכם את היצירה והקמת הקבוצה.

בחירת פרטיות, גלויה או מוסתרת לחיפוש גולשים בפייסבוק

פרטיות הקבוצה


החליטו מראש אם הקבוצה שלך תהיה ציבורית - כולם יכולים לראות את התוכן שמפורסם בקבוצה גם גולשים מזדמנים, אולם הם לא יכולים להגיד, על מנת להגיב חייבים להיכנס לקהילה

פרטית - יכולים לראות שהקבוצה קיימת אולם לא חשופים לתוכן הקבוצה


גלויה - קבוצה סגורה שאפשר למצוא אותה בחיפוש בפייסבוק

מוסתרת - קבוצה סגורה שלא ניתן למצוא אותה בחיפוש בפייסבוק ואפשר להגיע אליה אך ורק ע"י לינק הזמנה

תאפיינו את הצרכים של העסק, תבינו את המטרה לשם מה אתם מקימים את הקבוצה ותתחילו להתקדם צעד אחר צעד להגשמה. אודות - לספר על מה הקבוצה, לשם מה היא קמה, מה אתם רוצים לתת לקהילה - תוך כדי כתיבת האודות תתמקדו ותקפידו לכתוב "מילות המפתח" של העסק - אלו מילים שקרוב לוודאי שהקהל שלך מחפש בפייסבוק ויוכל להגיע לקבוצה ביתר קלות. שאלות - 3-4 שאלות מנחות שאנשים יענו כשהם נכנסים לקבוצה, זה חשוב כדי להבין למה הם הגיעו אליכם ותוכלו לנהל את התוכן בהתאם - כשהנרשמים יכנסו ויענו על השאלות תעתיקו אותם לאקסל או כל מסמך אחר שיהיה לכם מעקב על התשובות, (אפשר לשאול שאלות מנחות לנושאים "מה הם מצפים לקבל מהקהילה", "באיזה נושא הם צריכים חיזוק" וכד' כל אחד והשאלות שלו לפי הנישה המתאימה לו. קחו בחשבון פייסבוק לא שומר את התשובות.

קביעת כללים לקהילה, וניהול דיונים

קביעת כללים וחוקים לקהילה

חשבו טוב לפני שאתם רושמים את הנהלים של הקבוצה וקובעים את החוקים והכללים אם אין לכם רעיון אתם יכולים להשתמש בכלי של פייסבוק ובכללים לדוגמה לקבל השראה או לבחור מהרשימה ולהוסיף כללים שחשובים לכם.







ניהול דיונים בקבוצה

קביעת חוקים לקהילה - ניהול דיון

אחד הכללים החשובים בכל קבוצה וצריך לתת את הדעת "ניהול הדיון" מי מורשה לכתוב פוסט (ראשי) האם החברים בקהילה יכולים לכתוב פוסט ואם כן האם הפוסט יפורסם מיד או שמנהל צריך לתת אישור לפני שזה מפורסם לכל החברים בקהילה. בלי אישור/עם אישור של מנהל הגדרות מנהל - ראשיות בהגדרות מנהל יש אפשרות לקבוע מראש קריטריונים קבועים ש"ינהל את הדיון" במקום המנהל ויחסוך זמן בתפעול הקבוצה לדוגמא: אשר פוסט של חבר אם גיל החשבון שלו הוא גדול מ-X, יש לו X חברים משותפים בקבוצה ועוד...


הגדרות ראשיות בניהול בקהילת פייסבוק

הפעלת אופציה לפוסט אנונימי בקהילה בפייסבוק

פרסום אנונימי בקהילה פרסום אנונימי - קיים בכלים של מנהל הקבוצה על מנת לתת אפשרות לחברי הקהילה לשאול שאלות שרק המנהלים יכולים לראות ולפרסם וע"י כך לקבל מחברי הקהילה תשובה מבלי שידעו מי הוא השואל.





אפשור מומחים בקבוצה לכתוב פוסטים - הדגשת מהימנות של מומחים ע"י תגים של מומחה, החברים מתייחסים לפוסטים אחרת כשהם רואים שיש לו תגית של מומחה

הדגשת מהימנות של מומחים ע"י תג מומחה בקהילה

עכשיו שעברנו על החלק הטכני מגיע החלק הכייפי - הצבעים והגרפיקה לקאבר הקהילה איזה כיף להביע את מטרת הקהילה בתמונה ו/או ציור. לתמונה יש משמעות גדולה למצב הרוח של כל מי שנמצא ונכנס להיות חלק ממנה, התמונה יכולה להוות השראה יומיומית לחבריה, יכולה להשרות צחוק ושמחה כל אחד יבחר בהתאם לנושא הקהילה.


כדי להקל עליכם הכנתי לכם תבנית מוכנה בקנבה שאתם יכולים לשנות בהתאם לרצונכם אם עדיין לא נרשמתם לקנב ה - Canva הגיע הזמן, לא תצטערו !


בחירת צבעי קהילת הפייסבוק
בחירת צבעי קהילת הפייסבוק

חשוב חשוב עכשיו מתחילה באמת העבודה שלכם! להביא לקהילה תוכן איכותי ומעניין "קבוצה איכותית מביאה תוצאה" העבודה בניהול קבוצה היא לא פשוטה אבל תחושת ההשגיות והתמורה שתקבלו תפצה על הכל, תמיד תוכלו להפוך חברים מיוחדים לעוזרים בקבוצה ולהמשיך לפתח ולהתפתח ביחד עם הקהילה שלכם.


אל תשכחו לרגע שהקהילה שאתם יצרתם היא 'נכס הדיגיטלי' לכל דבר, אפשר להשכיר, למכור ולהרוויח כסף, אולם היא לא שלכם היא שייכת לפייסבוק ואם אתם וחבריה לא תשמרו על הכללים והחוקים של פייסבוק היא עלולה להסגר במידי, וזה יהיה אובדן קשה מאוד.


ההה כן ואל תשכחו להזמין אותי 🤭


שאלות נוספות על הקמת וניהול קבוצות בפייסבוק, תרגישו חופשי לפנות אלי ואשמח לעזור


שתפו על מנת לעשות את המקום הזה למקום הטוב ביותר בעולם הדיגיטלי.

댓글


"כשעושים דברים שיגרתיים, בדרך לא שגרתית - תסקרנו את העולם" נרשמת בהצלחה!

פוסט זה עשוי להכיל קישורי שותפים. כלומר, אני מקבלת עמלה אם רוכשים דרך הקישורים שלי, ללא עלות לכם. קראו את הגילוי המלא כאן.

bottom of page