מדוע אני רואה אימות העובדות Fact-Check בהזנת חדשות בפייסבוק?

עודכן ב: 13 יונ 2020

מאמר שיתוף (Fact-Check) בשיתוף כאשר משבצות עובדות כותבות מאמרים עם מידע נוסף על סיפור, ייתכן שתראה אותן במאמרים קשורים מתחת להודעה בהזנת חדשות כדי לסייע לך למצוא מידע נוסף ופרספקטיבות נוספות בנושא.

פייסבוק החל לבדוק את אמיתות -עובדות (Fact-Check) בפוסטים שאנשים מפרסמים, יתכן שמעכשיו תתקלו בשורה נוספת בפיד שלכם כשאתם קוראים את הפוסטים גם בקבוצות שורת Fact-Check "בדיקת עובדה"

הפחתת התפלגות החדשות הכוזבות

זיהוי חדשות כוזבות: בדיקת המערכת בפייסבוק מזהים חדשות שעשויות להיות שקריות באמצעות סימנים כמו משוב מאנשים בפייסבוק. "בדיקת עובדות" עשויה גם לזהות סיפורים לסקירה בעצמם.
 

סקירת כתבות: בודקי עובדות למעשה יבדקו סיפורים, על מנת לקבוע את אמיתות העובדות וידרגו את הדיוק שלהם.
 

הצגת סיפורי כזב פחות בהזנת חדשות: אם שיעור הדירוג יהיה גבוהה בבדיקת העובדה והוא סיפור כוזב, הוא יופיע בהזנת חדשות נמוכה יותר. הדבר מפחית באופן משמעותי את (החשיפה) מספר האנשים שרואים את זה.
 

נקיטת פעולה נגד עבריינים חוזרים: דפים ואתרי אינטרנט שחוזרים שוב ושוב בחדשות כוזבות יראו ירידה בהפצה וביכולתם לפרסם.
 

 

אספקת מידע נוסף אם ראה חדשות שקריות

הקשר נוסף לחדשות שקריות: בודקי עובדות יכתבו מאמרים בעלי מידע נוסף ועובדות אמתיות על סיפור, תראה אותם במאמרים קשורים מיד בהמשך הסיפור בהזנת החדשות שלך
 

 

הודעה תשלח לאנשים שמפרסמים חדשות כוזבות: אם תנסה לשתף סיפור או לשתף אחד בעבר שבודק העובדות ונרשם ככוזב, תקבל הודעה. גם מנהלי דפים ידווחו גם אם ישתפו סיפורים שהם בדרוג כוזב.
 

 

נותנים לך כלים נוספים לזיהוי ולמתן משוב על חדשות כוזבות

כדי לדעת מה לחפש כדי שתוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר על מה לקרוא, לסמוך ולשתף.

לספק משוב על סיפורים שאתה חושב שהם שקר. פייסבוק מספק כלים למשתמשים על מנת להודיע להם אם אתם נתקלים או חושבים שסיפור הוא שקר. זהו אחד הסימנים שאנחנו משתמשים בהם בניסיון לזהות חדשות כוזב.

עבור כל פיסת תוכן לסקירה, בודק העובדות של צד שלישי מתבקש: לבדוק "עד כמה מדויק הסיפור הזה? ולספק את הדירוג המתאים " פייסבוק מספק 9 אפשרויות דירוג:

1. שגוי: הטענות העיקריות של התוכן אינן מדויקות באופן עובדתי. בדרך כלל זה מתאים לדירוגים "כוזב" או "כוזב" באתרי בודקי-העובדות.

2. שגוי חלקית: הטענות על התוכן הן שילוב של דיוק ולא מדויק, או שהתביעה הראשית מטעה או לא שלמה

3. נכון: הטענות העיקריות שתוכן התוכן מדויק מבחינה עובדתית. בדרך כלל זה מתאים לדירוגים "אמיתיים" או "בעיקר אמיתיים" לגבי אתרי ביקורת של עובדות.

4. כותרת 'לא נכונה': הטענות העיקריות לגבי תוכן גוף המאמר הן אמיתיות, אך הטענה העיקרית בתוך הכותרת אינה מדויקת מבחינה עובדתית.

5. לא ראוי: התוכן מכיל טענה שאינה ניתנת לאימות, נכון בעת הכתיבה, או מאתר אינטרנט או דף עם המטרה העיקרית של הבעת הדעה או סדר היום של אישיות פוליטית.

6. סאטירה: התוכן מפורסם על-ידי דף או תחום שהוא פרסום ידוע בשם סאטירה, או שאדם סביר מבין את התוכן שיש ליצור איתו הומור או הומור עם הודעה חברתית. הוא עדיין עשוי להועיל בהקשר נוסף.

7. דעת: התוכן קורא לרעיונות ומסיק מסקנות על סמך פרשנות העובדות והנתונים, ומסביר לציבור מה המחבר או מי חושב על אירוע או בעיה. פיסות דעת עשויות לכלול עובדות או ציטוטים אך למדגישות את מחשבותיו האישיות של המחבר ( ... ) הדבר עשוי לכלול שיעורי לימוד, אישורים או תכנים המסומנים בכיתוב "דעת קהל" בכותרת, שנכתב על-ידי פרשן דעת מזוהה או משותף לאתר אינטרנט או דף עם המטרה העיקרית של הבעת הדעות או הסגת הנתונים הציבוריים, לחשוב על טנקים, ארגונים ועסקים.

8. מחולל דירוג: אתרי אינטרנט המאפשרים למשתמשים ליצור סיפורי חדשות משלהם כדי לשתף באתרי מדיה חברתיים.

9. לא מדורג: זהו מצב ברירת המחדל לפני שבודק עובדות בדק תוכן או אם כתובת ה-URL המנותק. השארת אותו במצב זה (או חזרה לדירוג זה מדרוג אחר) פירושה שלא ננקוט פעולה בהתאם לדירוג שלך.
 

 
מה קורה אם תוכן אורגני או שיצרתי או שיתפתי דוגר כ - "טעות", "תקלה באופן חלקי", או "תקלה" על-ידי "בודקי העובדות ואמיתות" ?

ראשית, חשיפת התוכן פוחת. זה יופיע בהזנות חדשות ויראה אזהרה. אם אנשים ינסו לשתף את התוכן, הם יקבלו הודעה על הדיווח הנוסף. הם גם יקבלו הודעה אם התוכן ששיתפת בו בעבר קיבל דירוג של 'בודק עובדה'.

שנית, כדי להיאבק ביתר יעילות בחדשות כוזבות, אנו גם מבצעים פעולה נגד דפים ותחומים אשר משתפים או מפרסמים שוב ושוב תוכן שדורג כ'לא נכון'.

שלישית, דפים ותחומים אשר מפרסמים שוב ושוב או משתפים חדשות כוזבות יאבדו גם את יכולתם להירשם כדף חדשות בפייסבוק

אתם יכולים להמשיך ולקרוא בדף של פייסבוק על תוכן למודעות ממומנות

איך זה משפיע על האינסטגרם ועוד...